20 Şubat 2013 Çarşamba

Kanser olduğumu nasıl öğrendim ?

10 yıl önce bir çalışma arkadaşım 30'lu yaşlarının henüz başındayken meme kanserine yakalanınca bizleri aldı bir korku. Soluğu arkadaşımızı ameliyat eden meme cerrahında aldık. Benim de ameliyatımı gerçekleştiren işinin ehli mükemmel insan Meral Demirel ile tanışmam bu şekilde oldu. o günden beri 10 yıldır her sene rutin kontrollerim için Meral hanıma gittim. 35 yaşıma geldiğimde bir mamografi çekelim eğer normal çıkarsa 40 yaşına kadar yapmayız dedi. Korka korka Mamografiyi çektirdim ama herşey yolundaydı . Ta ki 3 Şubat 2012 tarihindeki kontrole kadar. O gün yine rutin kontrol için Medica'ya gittim . Hatta bir ara işlerim yoğun diye gitmesem mi acaba diye düşündüm ama içimden bir ses haydi kalk git dedi. Acaba o ses  meleklerin sesi miydi:)
Meral hanım daha elle muayene ederken buldu zaten kitleyi. Ardından mamografi ve ultrason da doğruladı bu teşhisi." Güler hanım bu kitleyi iyi huylu da olsa almamız gerekiyor" dedi, ama sanırım kötü huylu olduğunu o anda anlamıştı... Şok olmuştum, hiçbirşey diyemedim. Pazartesi günü biyopsi diğer tetkikleri yaptırmam için gelmemi istediler.  Medica'dan çıkıp arabaya gelince birden hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladım, susturamıyordum kendimi, ne kadar zaman geçti bilmiyorum ilk aklıma gelen eşimi aramak oldu, sonra da ablamı aradım. Tüm dünya başıma yıkılmıştı.  O hafta sonu nasıl geçti ben de bilmiyorum. İşin kötüsü ertesi gün eşimin doğum günüydü !!! Ne hediye ama :)  Pazartesi sabahı Meral hanım'ın istediği tetkikleri  yaptırmak için Medica'nın yolunu tuttuk. Biyopsiden o kadar korkuyordum ki onu en sona sakladım, hatta bir ara kaçmayı bile düşündüm ama biyopsi yapıldıktan sonra bundan mı korkmuşum diye kendimden çok utandım :) Meral hanım sağolsun beni ameliyata o kadar güzel hazırladı ki ne olduğunu anlamadan 9 Şubat 2012 Perşembe günü ameliyat oldum. 1,5 cm büyüklüğündeki kist ve lenf bezlerimin bir kısmı o gün alındı, ameliyat yaklaşık 4 saat sürdü... Yolculuğum başlamıştı artık ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder